Instrukcja obsługi dla nowej wersji „Horde”.
Po otwarciu strony https://poczta.us.edu.pl wyświetli się następujący ekran logowania:
W zależności od tego jakiego urządzenia używamy do połączenia się z Horde należy wybrać odpowiedni „tryb” połączenia. Jeśli połączymy się w innym trybie niż „Automatyczny” lub przy pomocy urządzenia mobilnego (smartphone, tablet) strony mogą wyglądać inaczej niż na poniższych obrazkach.
- Po wpisaniu poprawnych danych i wybraniu trybu „Automatyczny” (w przypadku komputera), wyświetli się:
- przy pierwszym logowaniu:
- przy kolejnych logowaniach:
- Na ekranie tym należy kliknąć „Poczta”, otworzy się wówczas ekran:
- Aby usunąć wiadomość ze skrzynki odbiorczej należy zaznaczyć ją i kliknąć „Usuń”:
- To jedynie oznacza ją jako wiadomość usuniętą. Aby ostatecznie usunąć ją ze swojej skrzynki, trzeba rozwinąć „Inne”, a następnie kliknąć „Wyczyść usunięte” – pokazuje to kopia ekranu:
- Aby utworzyć nowy podfolder należy jak na poniższym obrazku kliknąć „Foldery” i wybrać „Utwórz skrzynkę pocztową”
Używanie książek adresowych jest możliwe po włączeniu takiej opcji.
W tym celu należy kolejno:
- Najechać kursorem na kółko zębate (Podświetli się na zielono):
- Rozwinąć „Preferencje” i wybrać „Poczta”:
- Następnie trzeba kliknąć „Książki adresowe”:
- W okienku „Dostępne książki adresowe” zaznaczamy te, z których chcemy korzystać i klikając na dłoń przenosimy je do okna „Wybrane książki adresowe”:
- Następnie w oknie „Wybrane książki adresowe” zaznaczamy po kolei te, z których chcemy korzystać i dla każdej wybieramy pola do wyszukiwania i zatwierdzany wybór klikając „Zapisz”:
- Powrót do skrzynki odbiorczej nastąpi po kliknięciu „Poczta” jak pokazano niżej:
Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Aby utworzyć nową wiadomość klikany w „Nowa wiadomość”:
- Uzupełniamy okienko:
- Jeśli chcemy wybrać adres/adresy odbiorców z książki adresowej (uprzednio skonfigurowanej jak wyżej), to zamiast wpisywać adres w polu „Do” klikamy w odpowiadający naszym celom eden z napisów „Do”, „DW” lub „UDW”:
i wybieramy adresy jak w starej wersji Horde.
Aby ustawić wysyłanie informacji o nieobecności lub przekierowanie poczty przychodzącej na inny adres mailowy w nowej wersji Horde należy użyć mechanizmu filtrów.
- W tym celu należy rozwinąć „Poczta” i wybrać „Filtry” jak na obrazku poniżej:
- Wyświetli się wówczas następujące okienko:
- I tam odpowiednio do potrzeb klikamy na napis „Nieobecność” lub „Przekaż”, a następnie wypełniamy odpowiednie pola.
- Aby zakończyć pracę pod Horde (wylogować się) należy kliknąć na znaczek w prawym, górnym rogu ekranu: